maanantai 28. toukokuuta 2012

Magnesium auttaa öiseen levottomuuteen


Olen ollut viimeisen, ehkä puolen vuoden ajan hieman huono nukkuja. Nukahtaminen sujuu alle sekunnissa, mutta sitten herään klo.3-4 välillä, eikä uni tahdo tulla silmään uudelleen. Olen ajatellut, että tämäkin vaiva "kuuluu ikään" ja sen kanssa pitää vaan oppia elämään ja kärvistelemään.
Sen olen myös oppinut, että on turha pyöriä sängyssä, laskea lampaita tai koettaa rentoutua ja toivoa parasta. Yleensä otan kirjan ja valitsen rauhallista musiikkia iPodista. Uni tulee yleensä noin tunnissa, siis yleensä. Jos päivä on ollut vauhdikas ja olen vielä tehnyt oman punttitreenin salilla, voi valveillaoloa kestää aamuun asti. Sitten onkin seuraavana päivänä niin zombie olo, ettei oikeastaan herää kunnolla laisinkaan.
Mutta sitten luin stressistä ja unesta Kaisa Jaakkolan kirjasta ja vieläpä ostin 5 kerran valmennuspaketin Biosignature-valmentajalle. Jo ensimmäisellä tapaamiskerralla tuli monta hyvää vinkkiä, mutta lähes paras oli uneeni vaikuttava magnesiumin lisääminen. Olen kyllä ottanut tuotetta satunnaisesti, varsinkin rankempien päivien jälkeen, mutta nyt otan magnesiumia joka ilta ja paljon suurempia annoksia.
Ja kyllä tepsii: ei tarvitse heräillä yöllä, ei juosta vessassa, eikä kärsiä öisistä krampeista jaloissa.

Magnesiumia kehiin
Olen ollut viimeisen, ehkä puolen vuoden ajan hieman huono nukkuja. Nukahtaminen sujuu alle sekunnissa, mutta sitten herään klo.3-4 välillä, eikä uni tahdo tulla silmään uudelleen.
Sen olen jo oppinut, että on turha pyöriä sängyssä ja laskea lampaita tai koettaa rentoutua ja toivoa parasta. Yleensä otan kirjan tai valitsen rauhallista musiikkia iPodista. Uni tulee yleensä alle tunnissa.
Mutta sitten luin Kaisa Jaakkolan kirjaa ja vieläpä ostin 5 kerran valmennuspaketin Biosignature-valmentajalle. Jo ensimmäisellä tapaamiskerralla tuli monta hyvää vinkkiä, mutta lähes paras oli uneeni vaikuttava magnesium. Olen kyllä ottanut tuotetta satunnaisesti, varsinkin rankempien päivien jälkeen, mutta nyt otan magnesiumia joka ilta ja paljon suurempai annoksia.
Ja kyllä tepsii: ei tarvitse heräillä yöllä, ei juosta vessassa, eikä kärsiä öisistä krampeista jaloissa.

Muitakin uusia juttuja olen kokeillut, mutta niistä myöhemmin lisää, kun alan saada tuloksia!








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti